Procesy biznesowe w firmie – jak je kompleksowo obsługiwać?

Sukces firmy zależy w dużej mierze od efektywności pracy jej pracowników. Jest to szczególnie ważne w chwili obecnej, kiedy konkurencja w każdej branży jest naprawdę ogromna i jeśli pozostanie się w tyle choćby na jakiś czas, wkrótce może się okazać, że powrót na dawne miejsce jest już niemożliwy, a nasi konkurenci nas przegonili.

Aby więc nadążać za współczesnością, należy zainteresować się najnowszymi rozwiązaniami – automatyzacja procesów w oparciu o oprogramowanie dla firm stała się dosyć często wykorzystywana, jednak istotne jest także i to, czy obejmuje ona wszystkie, czy tylko niektóre z realizowanych procesów biznesowych. Część aplikacji działa bowiem w izolowanym środowisku, gdy sukces zależy często od tego, czy wszystkie części firmy są ze sobą połączone. Powiązanie jest oczywiste w rzeczywistości – więc optymalizacja procesów biznesowych powinna się opierać również na ich informatycznej współpracy. Pozwalają na to na przykład systemy IPA!

Model IPA – co to jest?

Interaction Process Automation (w skrócie IPA) to kompleksowe rozwiązanie dla biznesu, które pozwala na dzielenie zleceń na etapy, rozdzielanie pracy pośród pracowników z różnych szczebli i różnych działów, a także monitorowanie czynionych przez nich postępów i szacowanie czasu pozostałego do wykonania zlecenia. Model IPA potrafi również wyłapać błędy w realizacji zadań i szybko je poprawiać, bądź o nich informować. Przekłada się to – co oczywiste – na większe możliwości konkurencyjne firmy, a także zadowolenie klientów. Pracownicy zresztą także są bardziej zadowoleni, bo zawsze wiedzą co robić.

Zwiększenie wydajności pracy

Automatyzacja procesów dzięki CRM

Narzędzia klasy IPA integrują się z już wdrożonymi systemami biznesowymi. Zebrane dane – czy to finansowe, czy personalne, czy wszystkie inne – są analizowane, a ich wykorzystanie możliwe jest dzięki pakietom CRM. Skrót CRM oznacza Customer Relationship Managment i wskazuje na zarządzanie relacjami z klientami. Do tego również muszą być oddelegowane odpowiednie osoby, a im przydzielone zadania. IPA pozwala na pełne wykorzystanie możliwości podobnych systemów, optymalizując przepływ informacji i zwiększając wyniki firmy.

Systemy IPA – funkcjonalne i niezawodne

Systemy IPA w pełni pozwalają na wykorzystanie istniejących zasobów. Optymalizacja procesów biznesowych jest prowadzona w oparciu o wszystkie dane – nawet zasoby dotąd nieużywane. Przekłada się to na efektywniejszą pracę całego przedsiębiorstwa. Warto też wiedzieć, że systemy – w przeciwieństwie do innych, zwykłych programów tego typu – uwzględniają też na przykład czynnik ludzki, jak dostępność personelu. Dzięki temu nie ma mowy o pomyłkach i szkodliwych opóźnieniach.

Kategorie: Business Intelligence,

Autor

Redakcja naomisoft