Zdrowy nawyk bycia zorganizowanym

Myśląc o "zdrowiu", do głowy przychodzą trzy rzeczy - jedzenie, ćwiczenia i spanie. Jeść dużo, dużo warzyw i mniej lodów. Ćwiczyć trzydzieści minut dziennie i mniej siedzieć. Śpij osiem godzin w nocy i oglądaj mniej telewizji. Jesteśmy przekarmieni, niedouwodnieni, siedzący i śpiący.
Jesteśmy też zagraceni i naprawdę cierpimy z naszymi domami pełnymi chaosu. Zagracenie jest zarówno objawem czegoś, co w naszym życiu jest niewyważone, jak i cyklem, który możemy przerwać. Jesteśmy zajęci, więc nie sprzątamy codziennie. Jesteśmy zajęci w weekendy, więc to się spiętrza. Jesteśmy zawsze tak zajęci, że nie możemy znaleźć czasu, skupienia, energii i chęci, aby zająć się górą rzeczy, które są teraz wewnątrz naszych domów, samochodów i biur.
Bałagan jest definiowany jako wszystko, czego nie używasz, nie potrzebujesz i nie kochasz. Zwykle "bałagan" to także bałagan, mis-mash rzeczy, które muszą być rozdzielone, skategoryzowane i mieć "dom". Bałagan jest trudny do rozstania, ponieważ często może to być naładowana emocjonalnie mieszanka rzeczy ze wspomnieniami o związkach, które są nam drogie. Dobra wiadomość jest taka, że bałagan jest po prostu odłożoną decyzją i jeśli naprawdę skupiasz się na jednej decyzji na raz, możesz pracować na swojej drodze przez górę odłożonych decyzji. Proces ten najlepiej rozpocząć od skupienia się na wyniku i przyczynie, dla której się usuwamy (np. "nasz błotnisty pokój to bałagan i jest to pierwszy pokój, do którego wchodzę po powrocie do domu. Chcę, aby był on spokojny, przytulny i zorganizowany. Będę się czuł lepiej wchodząc do tego pokoju, kiedy będzie zorganizowany." Albo... "Ta szopa jest pełna rzeczy, których już nie potrzebujemy, ale nie mogliśmy ich wypuścić. Potrzebujemy teraz przestrzeni, żeby pozbyć się bałaganu w garażu, czyż nie będzie miło mieć naszą szopę z powrotem?!") Myślenie o celu i emocjonalnych korzyściach płynących z oczyszczenia garażu pomoże ci pozostać na miejscu, gdy zadanie stanie się długie, ciężkie i męczące.
Bycie zorganizowanym pomoże ci żyć dłużej.
W swojej książce, The Longevity Project, współautorzy Howard Friedman i Leslie Martin opisują badania, które przeprowadzono po 1500 dzieciach przez 80 lat, zbierając wiele szczegółów na temat ich osobistych historii, zdrowia, działalności, przekonań, postaw i rodzin. Świadomość została zauważona jako najsilniejszy predyktor osobowości długiego życia według badania. Friedman powiedział, że dzieci w badaniu, którzy byli roztropni i niezawodni żyli najdłużej, prawdopodobnie dlatego, że byli bardziej skłonni do poddania się rutynowym badaniom, stosować się do poleceń lekarzy i przyjmować odpowiednie leki w odpowiednich dawkach. Zauważył, że są też bardziej lubiani mieć szczęśliwsze małżeństwa i bardziej satysfakcjonujące życie zawodowe niż ich rówieśnicy.
Dodam, że zmniejszony poziom stresu związany z wiedzą, gdzie znajdują się ważne rzeczy (paszport, akt urodzenia, dokumenty szkolne) pomaga nam żyć w szczęśliwszym życiu codziennym. Ponadto, kiedy jesteś zorganizowany, nie spędzasz dni na sprzątaniu gór bałaganu, możesz (w końcu!) dostać się do tych projektów, jak tworzenie testamentu, instalowanie lub naprawianie rzeczy w domu i oczyszczanie swoich pasji bez poczucia, że powinieneś zająć się tą dokuczliwą listą "do zrobienia".
Julie Morgenstern w swojej książce "Time Management from the Inside Out" zwraca uwagę na to, że jeśli masz zablokowany czas na ważne zajęcia w swoim życiu, będziesz czuł mniej stresu, ponieważ wiesz, że to wszystko jest robione. Jej przykładem był moment, w którym jesteś w długiej grze monopolowej z dziećmi i twój umysł błądzi po rachunku, który miałeś zamiar zapłacić. Ktoś, kto nie ma systemu płacenia rachunków, będzie zestresowany i rozproszony, myśląc "Powinienem podskoczyć i szybko to zapłacić, a potem wrócić dla zabawy rodzinnej". Osoba, która stosuje blokadę czasową w swoim harmonogramie, po prostu ukoi ten głos, przypominając sobie, że płaci rachunki we wtorek i dotrze do niego, gdy jej kalendarz tak powie.
3 Drogi do startu:
1. Przeczytaj artykuł, blog lub książkę na temat Zarządzania czasem. David Allen's Getting Things Done , Brian Tracy's Focal Point czy Julie Morgenstern's Time Management from the Inside Out to doskonałe zasoby.
W książce Morgensterna trafnie łączy się z uzyskaniem kontroli nad czasem, jak w przypadku szafy. Każda ważna czynność w twoim życiu powinna mieć określony czasowo "dom". Obejmuje on obszary twojego życia związane z romansem, sobą, rodziną, duchowością i pracą. Możesz mieć inne kategorie, ale jest to świetny punkt wyjścia. Istnieje wiele sposobów, aby zacząć "organizować się", ale bez radzenia sobie z harmonogramem, każda praca, którą wykonujesz w swoim domu, nie będzie miała niezawodnego planu utrzymania, aby go utrzymać. To jest prawdziwy klucz do bycia i pozostania zorganizowanym: zmiana zachowań, które cię tu sprowadziły na zachowania, które wspierają życie i dom, który chcesz mieć.
2. Zdobądź partnera odpowiedzialnego lub zatrudnij profesjonalnego organizatora (wyszukaj według kodu pocztowego: napo.net/ dla konsumentów, aby znaleźć wskazówki, jak wynająć punkt sprzedaży i przeszukać ich katalog)
Wszyscy pracujemy lepiej, gdy mamy zaplanowany czas w naszym kalendarzu (patrz punkt #1), aby zająć się projektem. Jeśli jesteś związany z inną osobą, jesteś jeszcze bardziej zaangażowany. Profesjonalny organizator może zaoszczędzić Ci czasu i pieniędzy, wiedząc co robić, w jakiej kolejności i jak najlepiej kontrolować wydatki.
3. Zacznij mały. Zajmij się czymś dzisiaj. Teraz. Weź 10 minut i zrób szufladę. Twoja szuflada na śmieci, twoja szuflada na srebra, nieważne gdzie. Po prostu zrób jeden mały krok organizacyjny. Na przykład, wykonaj te czynności w celu zorganizowania szuflady:
8 kroków do zorganizowania szuflad
Etap 1: Opróżnić całą zawartość
Etap 2: Skategoryzować "jak z podobnymi" (tj. gumki z gumkami, spinacze z klipsami)
Krok 3: Wyrzuć śmieci, których nie chcesz i nie potrzebujesz w tej szufladzie.
Krok 4: Wyczyść szufladę za pomocą chusteczki lub odkurzacza.
Krok 5: Wrzuć rzeczy z powrotem do szuflady (najlepiej z jakąś przegrodą do szuflady - przegroda na srebra działa świetnie w szufladach bez srebra, jak szuflada na śmieci)
Krok 6: Oznaczyć wnętrze szuflady (tj. "ostre przedmioty, nożyczki, taśmę, gumki"), abyś (i wszyscy inni, z którymi mieszkasz) wiedzieli, gdzie umieścić rzeczy z powrotem lub czego brakuje
Krok 7: Zamknij szufladę i pokaż ją swoim przyjaciołom lub rodzinie.
Krok 8: Powtórzyć z innym małym projektem, stopniowo przechodząc do projektu BIG!
Wszyscy będziemy nadal pracować nad tym, by zjadać więcej marchewek, mniej ciasta. Ruszać się więcej, a siedzieć mniej. A spanie więcej, a stres mniej. Organizowanie się może być cudownie satysfakcjonującym nawykiem, który przyczyni się do twojego długiego i dostatniego życia, jeśli zobowiążesz się do dokonania pewnych zmian. Istnieje wiele zasobów (w Internecie i w wersji drukowanej, audio i wideo), które pomogą Ci się zainspirować i zmotywować. Przejmij odpowiedzialność za swoje zdrowie, organizując się w tym roku.
Więcej na https://ergosprzet.pl/