Fenomen smartfonów Xiaomi Mi

Świat, w którym spotykamy się z pełną cyfryzacją, nie istniałby bez naszych smartfonów. Oczekujemy coraz to lepszych i większych modeli. Wbudowane w nie aparaty powinny  przykuwać uwagę parametrami i wykonywać zdjęcia rodem z profesjonalnych studiów fotograficznych. Z kolei aplikacje systemowe, które już spełniają najpotrzebniejsze funkcje, mogłyby same optymalizować nasze urządzenie.

Marka Xiaomi w Polsce ma wizerunek jednej z tańszych, pomimo tego szerokie grono konsumentów od początku zaufało chińskiej firmie. Jest to uwarunkowane wysoką jakością smartfonów, które stanowią dużą konkurencję dla głównych przedstawicieli rynku ,,komórkowego”.

Krótka historia flagowca rynku mobilnego

Firma Xiaomi założona została w 2010 roku i w zaledwie 6 lat osiągnęła ogromny sukces. Obecnie  znajduje się w czołówce producentów smartfonów. W 2011 roku światło dzienne ujrzał pierwszy model Xiaomi Mi 1, który został sprzedany w nakładzie 7 milionów sztuk. Przerosło to znacznie oczekiwania producenta. Marka kieruje się oszczędnością i z tego też powodu ich produkty są dostępne w niewygórowanych cenach, uwzględniających przy tym wszelkie dodatkowe koszty wytwórcy. Oczywiście nie jest to jednocześnie oznaką słabej jakości sprzętu, ponieważ telefony chińskiego producenta są porównywane do marki Apple. Istnieją widoczne różnice wizerunkowe, jednak, jak się okazuje - sama specyfikacja bardzo szybko goni flagowe smartfony z nadgryzionym jabłkiem.

Najważniejsze modele Xiaomi Mi

Pierwszym modelem, który odniósł wielki sukces i zarazem zapoczątkował całą rodzinę Xiaomi Mi, był Xiaomi Mi 1. Wyróżnił się zdecydowanie niższą ceną od modeli dostępnych na rynku, a zarazem posiadał podobną specyfikację sprzętową. Prawdopodobnie to zapoczątkowało lawinę sukcesu Lei Juna - założyciela marki.

Xiaomi Mi 2

Następcą pierwszego modelu był Xiaomi Mi 2. Jego wykonanie, specyfikacja oraz design jak na standardy 2012 roku były perfekcyjne, a dzięki konkurencyjnej cenie na tle innych producentów istotnie powiększył grupę miłośników marki.

Xiaomi Mi 3 oraz 5

Były to modele, które z powodzeniem zajęły miejsce poprzedników - głównie dzięki posiadanym ulepszeniom. Premiera każdego z modeli Xiaomi ma miejsce w odpowiednim czasie, ponieważ marka przedłuża żywotność swoich urządzeń, dzięki czemu użytkując jeden model odpowiednio długo, możemy się nim nacieszyć, a wreszcie wymienić na nowy, lepszy i jeszcze bardziej designerski.

Xiaomi - hit na rynku urządzeń mobilnych

Marka zdecydowanie podbiła już rynek mobilny. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości oraz wydajności tych urządzeń, jest to z pewnością bardzo dobry produkt. Nie dziwi więc, że wiele osób porzuciło smartfony znanych od lat marek, skupiając się na nowatorskim producencie z Chin. Niezrozumiana przez wielu strategia marki, która nie skupia się na marketingu czy zdobywaniu nowych klientów, jak widać jest całkiem sprawna. Faktem jest, że w Internecie nie zobaczymy reklam z nowymi produktami od Xiaomi, jednak coraz większe grono konsumentów decyduje się na zakup. Spowodowane jest to relacją ceny do jakości czy innymi czynnikami? Odpowiedź przyniesie zapewne najbliższa przyszłość. Więcej na xiaomimi.com.pl

Kategorie: Poradnik,

Autor

Redakcja naomisoft